délvidéki Szabadkán születtem 1976-ban, és ott is nőttem fel.
A budapesti érettségit követően a Gödöllői Agrártudományi
Egyetem egyedülálló szakán, környezetgazdálkodási agrármérnökként
vadgazdálkodási szakirányon diplomáztam.
Hogy lettem vadászfestő ?
A vadászat, és a vadászati témájú képzőművészeti alkotások
már gimnazista korom óta érdekeltek, első rajz próbálkozásaim
is ekkorra tehetők. Alkotásaim témáját zömében a hazai és
külföldi vadon élő állatfajok adják, s mivel a vadászatot
gyakorlom is, modelljeim viselkedését természetes élőhelyükön
leshetem meg, így születnek vadászfestményeim.
A
képzőművészetet autodidakta módon sajátítottam, illetve sajátítom
el, nagyon sokat köszönve Muray Róbert festőművész úr szakmai
tanácsainak.
Grafikai
és illusztrátori munkásságomért 2003-ban Arany Ecset-Toll
képzőművészeti díjban részesültem. A Vadászati Kulturális Egyesület képzőművészeti pályázatain alkotásaim többször is kaptak Vadászati Kulturális érték minősítést. 2017 óta tagja vagyok a MAOE-nek (Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete). 2020-ban A Vadászati Kulturális Egyesület által alapított Balogh Péter Művészeti Nagydíjat is megkaptam.
Ars
Poetica
rtékvesztett
világunk élményvadászai vagyunk mindannyian. Van aki közszereplőként,
van aki nem, van aki fényképezőgéppel, van aki ecsettel. Én
az ecsetet választottam.
Már
egy évtizede próbálom síkban ábrázolni azt, amit oly sokan
megélűnk ha megérint minket a természet.
Először
a grafika vonalas tónusgazdag világa ragadott magával. A lágy
dinamikával átszőtt görbék és egyenesek sajátos halmazából
kirajzolódó alakok ma is a kedvenceim. Sok híres művész nem
hiába tartja ezt a technikát minden technika alapjának. Szeretem
a grafika egyszerűségét, szálkás szerkezetét, "csupasz
igazságát". A világ legnagyszerűbb dolgának tartom azon
vonalakat, amelyek kiszaladnak az alkotó keze alól és egy
másik vonallal összefűzve válnak élővé egy vadban.
Majd
jöttek a színek. Elsőnek az olaj. "Nehéz ipart"-t
választ az, aki olajjal próbál kenni. Egyszerűnek tűnik, de
hogy a színek alakokká (tömegekké) váljanak igazi varázslat
kell hozzá. Mái napig is sokat küzdök vele. Olyan,
mint egy álomtündér, sehogyan sem hagyja, hogy a lepel lehulljon
róla és felfedjék.
Olajképeim
alapanyaga általában vászon, rétegelt lemez és bőr. Talán
a bőr egy kicsit kilóg a sorból, de mint az egyik legősibb
festészeti alapanyag, mindig is közel állt hozzám. Különösen
a terrakota színre festett marhabőrök afrikai színvilága égett
belém. Talán altamirai ősünk kiált belőle vissza...
Az
akvarellben közelebb vagyok a valósághoz. Hamarabb ráéreztem
a lényegére, vagy csak könnyebb volt meghódítanom, nem kacérkodott
velem oly sokáig. Próbálom is megszolgálni kedvességét, igyekszem
minden egyes akvarellemet rendesen megfesteni.